Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bucharovic

.

Dnes bych od Vás očekával trochu jiný článek na trochu jiné téma... Škoda...

0/0
24.5.2012 15:37

buxus

Dvě věci jsou neoddiskutovatelné

1. Není možné měnit podmínky českých zemědělců k horšímu - tedy rušit dańové úlevy či dotace, pokud to neudělají všechny státy EU - to je jasné.

2. Na druhé straně není možné si vynucovat pozornost veřejnosti - byť v případě oprávněných požadavků - blokováním dopravy a vyvoláváním nebezpečných situací na silnicích. Poškozuje to lidi, kteří za nic nemohou a kteří na rozhodnutí vlády nic nezmění. Pokud by se každá zájmová skupina, která má, nebo si myslí že má, oprávněné požadavky, chovala tímto způsobem, tak se nikam nehneme. Proto tenhle způsob protestu nemůže získat sympatie a podporu ostatních, už jen proto, že kdyby úspěšný byl našel by velmi mnoho následovníků.

0/0
24.5.2012 12:01

carolusI

Re: Dvě věci jsou neoddiskutovatelné

Zemědělci si nemohou dovolit jinou formu protestu. I tato je stála dost peněz. Pokud by zemědělci neoseli pole, nemají příjem za celý rok. Když nenakrmí dobytek, čeká je trestní stíhání. Stávka zemědělců není tak jednoduchá jako v jiných profesích. Když zastávkují lékaři, vláda rychle ustoupí a přidá na platech. Když budou stávkovat zemědělci, jejich živnost skončí. Že to pak odneseme všichni zdažením potravin?  To se projeví až za rok, kdo by se o to staral.

0/0
26.5.2012 7:48

VerneP

Jsem rad, ...

... ze pan Mach, pravicovy politik, verejne zboril mytus o tom, ze zavisti trpi pouze levicove smyslejici lide v tomto state.

0/0
24.5.2012 12:01

Viktor N.

Re: Jsem rad, ...

jste sprostý lhář!

Mach chce spravedlnost pro všechny, tedy nikoliv pro vybrané zemědělské subjekty. Chce snížit míru okrádání občanů a tím i míru na to navázané korupce. Tohle je závist?

Ne, ale to, co Vy sám zde předvádíte, je hnusná a sprostá závist, pane Vernere! ;-O

+1/0
24.5.2012 12:31

Stará kára

Re: Jsem rad, ...

Pan Viktor předvádí, co dělá víra v ideologii. Argumenty chybí, osočování nikoliv.

0/0
24.5.2012 13:43

carolusI

Re: Jsem rad, ...

Ačkoliv některé názory a aktivity pana Macha jsou celkem sympatické, v tomto pořadu ukázal, že má také své meze a občas mu uniká realita.  To, že o zemědělství nemá představu, bylo zcela zjevné. Pak se ale této diskusi měl raději vyhnout.

0/0
26.5.2012 7:55

Edmund Černá Zmije

Dotace jsou v principu špatné

A my vlastně tímto zlem bojujeme proti zlu dotací v okolních zemích. Pak se celá konkurence smrskne na to, kolik kdo dokáže vydyndat dotací. ;-(

-

Chápu, že jsme v EU, ale stejně bych dal přednost ochraně trhu pomocí cla, než dotačnímu šílení. :-/

+1/0
24.5.2012 11:52

VerneP

Re: Dotace jsou v principu špatné

tak to asi vsichni, ale v teto chvili neni jina moznost a ruseni dotaci je akorat tak dalsim hrebickem do rakve.

0/0
24.5.2012 12:02

modrénebe

Trochu jiný pohled soukromých farmářů.

http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnikani-trhy/cast-vratky-spotrebni-dane-z-nafty-pro-zemedelce-je-stale-ve-hre

0/0
24.5.2012 11:40

kuča

Paní Šimonová.......perfektně napsáno.......!

:-).......Pořad s Paní Jílkovou jsem viděl, byl, to humus. Nenechá žádného dokončit myšlenku, ustřihne to, když by se měl divák dovědět závěr. Pokud předcházející diskutéři se přiklánění k Machovi s výrokem zrušit dotace v celé Evropě,

říkám! Prosaďte to a naftu všem bez dotací a ruším Vám svojí hlavou za to, že naši zemědělci budou z celé Evropy nejlepší! Ty dotace do zemědělství jsou "podstatně" nižší, než u dřívějších členů EU a pokuste se to vzít frantíkům. To by byla Paříž zavezená hnojem a prasata v ulicích. Jenomže a to je je všeobecně známo, český sedlá je jak vrba! Čím víc se ořezává, tím lépe roste. POkud tam stál zástupce ODS a předseda svazu soukromých rolníků, tak to jsou spíš hobby zemědělci. Dělá celá rodina od vidím do nevidím, ale mají to za koníčka, hlady nemřou a jsou ve své práci šťastni. Vím o čem mluvím! Také jsem po sameťáku 12 roků hospodařil na víc jak 2OO ha..

+2/0
24.5.2012 11:09

kuča

Re: Paní Šimonová.......perfektně napsáno.......!

:-)...... Začínal jsem s 15 lidmi, skončil se 4. Ráno v 5 do práce, v sezóně večer v 8 někdy i v 1O doma. Tenkrát za plat, za který by ani podavač u zedníků nedělal. Žádné volno, žádná dovolená, žádné svátky. Dobytek musí žrát každý den! Jezdit ve starém křápu, protože na pořádné auto není, peníze se investují buď do oprav, nebo koupě nových strojů. A tak furt dokola! Moc bych přál všem těm pisálkům, co se nevybraným způsobem o zemědělce otírají, ať si to jdou zkusit! Paní autorko pro Vás: R^R^R^

+1/0
24.5.2012 11:17

Z mechu a pazdeří

Zelená nafta má skvělý efekt

Hlavním výsledkem je zdražení olejů, nejen řepkového, ale i slunečnicového a dalších. Když je po zboží poptávka, tak zvyšuje ceny komodit. A vlastně zvyšuje i ceny obilí, protože to by se taky pěstovalo více. Levnější "zelená nafta" nás stojí dražší potraviny.

Po řepce je přitom velká poptávka, právě díky zahraničí. Není problém koupit rakouský řepkový olej, kde ovšem ta řepka vyrostla na našich polích. Pak tu je i obrovská spotřeba řepky do bionafty, tj. upravený řepkový olej do motové nafty, povinně v určité výši, jak požaduje EU. Je třeba ještě vedle toho dávat další dotaci pro traktory, co jezdí na polích? Nemají těch dotací naopak až moc? Jsou dražší oleje, rostlinné tuky k mazání typu Rama, Flora a nepřímo to zdražuje i třeba máslo.

0/0
24.5.2012 11:07

Michal007

Re: Zelená nafta má skvělý efekt

V odporné termitologii vskutku nejste suterén.

ZELENÁ NAFTA je nafta se sníženou spotřební daní, protože ta se má používat na výstavbu a údržbu silnic. Zemědělské stroje jezdí hlavně po poli, takže nižší příspěvek na silnice má svoji logiku a není to v podstatě ani dotace. Jiná věc je zneužívání zelené nafty.

BIOPALIVA jsou výroba pohonných hmot z rostlinných olejů apod. a nemají se zelenou naftou nic společného. Biopaliva zdražují potraviny, ne zelená nafta.

+1/0
24.5.2012 11:29

Viktor N.

Re: Zelená nafta má skvělý efekt

A nevadí Vám, že z vybrané spotřební daně z PHM se na dopravní infrastrukturu uplatní jen 9,1 %? (sic!)

Tím se stává celý Váš příspěvek irelevantním, děkuji.

0/0
24.5.2012 11:40

VerneP

Re: Zelená nafta má skvělý efekt

Treba vadi, ale co s tim obcan (nebo dotycny zemedelec prijimajici/neprijimajici dotaci) asi tak muze udelat? prosim, reknete mi, jak se dostat na 99%. V cele diskuzi bud navrhujete nesmysly nebo okecavate prispevky, ktere se snazi nesmysly vyvratit. Jak

0/0
24.5.2012 11:52

Viktor N.

Re: Zelená nafta má skvělý efekt

LOL

0/0
24.5.2012 11:55

VerneP

Re: Zelená nafta má skvělý efekt

hm, skutku zajimave reseni, asi tak na urovni absolventa VSE.

0/0
24.5.2012 12:09

Michal007

Re: Zelená nafta má skvělý efekt

To číslo jste získal kde? V roce 2011 byl výnos spotřební daně 81  mld. Kč, jen ŘSD mělo výdaje 36 mld.

Ale že se spotřební daň z PHM nepoužívá jen na dopravu je jasné.

0/0
24.5.2012 11:54

zmat

dotace a regulace

jsou největším zlem

+1/0
24.5.2012 11:06

tombry

Máte pravdu

spousta lidí je pro úplné zrušení všech doatcí. Svým způsobem mají pravdu, ale háček je v tom, že by se musely zrušit v celé EU a to je nereálné. Takže pokud je zrušíme jen našim zemědělcům a polský, německý, francouzský a td. zemědělec dál bude vesele přijímat všelijaké dotace, tak české zemědělství půjde do hajzlu a místo obdělané krajiny tu za chvíli budeme mít pole plné bodláčí a vše se bude dovážet !!

0/0
24.5.2012 10:59

Viktor N.

Re: Máte pravdu

Nemáte pravdu, viz níže. Dotace lze u nás lokálně zrušit. A náš trh pak chránit dovozní přirážkou na veškeré komodity, jejichž výroba je jakkoliv dotována/subvencována a jejíž výše by plně kompenzovala výši těchto dotací. Toto by byl naprosto legitimní krok.

Jenže to by odpadlo spousta příživníků, vyschly by zdroje korupcí, státní agenda by se musela zeštíhlit, daně by se nemohly zvyšovat, ale naopak by se musely snížit — toť těžká noční můra všech úředníků a vládních činitelů!

0/0
24.5.2012 11:11

tombry

Re: Máte pravdu

nejsem odborník na smlouvy EU, ale neřekl bych, že můžete jednostranně uvalit clo na zboží pocházející z EU......

0/0
24.5.2012 11:15

VerneP

Re: Máte pravdu

clo v ramci EU? jste spadl z visne nebo o problemu vubec nic nevite a pindate?

0/0
24.5.2012 11:48

Viktor N.

Re: Máte pravdu

bez jakéhokoliv argumentu jen tu zapškle útočíte, nic víc. Je mi Vás pane líto…

0/0
24.5.2012 12:32

Halfunx

Kdo

odkoupí půdu po krachujících zemědělcích?

Mě tak napadlo.

Kdo má fůru peněz a nemá je do čeho vrazit?

Jakékoliv dodace jsou ze své podstaty diskriminační a devastující. Nikdo nemá přehled u skutečných nákladech na výrobu potravin, trh je deformován jak v nákladech tak ve výnosech. Výše dotace se určuje jen podle hlasitosti řevu příjemců dotací a zájmů nadnárodních firem. Zrušit veškeré dotace a zavést clo na dovoz ve výši dotace jinde obdržené. Někomu se totiž musí sebrat, aby se mohl jiný dotovat a to se cca polovina prošustruje v průběhu přerozdělování.

0/0
24.5.2012 10:59

radim36

Možná by to chtělo upřesnit, o kolik peněz se jedná.

V pořadu Máte slovo padl údaj, že se jedná o náklad cca 1000 - 2000 kč za rok na hektar.

Přitom já vím, že výnosy z hektaru jsou v hodnotě cca 30 - 50 tisíc Kč z hektaru, zisk u těch pár ziskových plodin 5 - 10 tisíc Kč z hektaru ročně, 25 - 45 tisíc Kč činí tedy celkové roční náklady na obdělávání 1hektaru pole.

Takže zelená nafta znamená 2 - 4 % z celkových nákladů zemědělce na hektar.

Co se týká toho, jestli zemědělce zelenou naftou podpořit nebo ne, nevím. Před 20 lety jsme si mysleli, že zemědělci zase zruší a rozdělí ty obrovské otevřené lány, kde plno pozemků je ohroženo erozí a kde je v zemi každým rokem míň humusu a živin a že zemědělci se začnou o tu půdu starat.. Stalo se přesně opačné. Dnešní zemědělci převzali systém socialistických zcelených lánů a ždímají tu půdu ještě intenzívněji. Zlatá socialistická družstva.

0/0
24.5.2012 10:42

kelner

Re: Možná by to chtělo upřesnit, o kolik peněz se jedná.

Nějak jste zapomněl jste na americké farmy. Nechtěl byste se také v průmyslu vrátit k manufakturám?

0/0
24.5.2012 11:36

ataknevim

O významu zelené nafty pro české zemědělství

To budem konečně soběstační v prasetech a pod. a nebudeme to muset plesnivé dovážet z Polska?

0/0
24.5.2012 10:41

Bob-an

Re: O významu zelené nafty pro české zemědělství

To je trochu spatna kauzalita. Z polska nedovazim kvuli tomu, ze bychom vyrabeli malo, ale vyrabime malo kvuli tomu, ze lidi kupuji veci z polska

+1/0
24.5.2012 10:50

kelner

Re: O významu zelené nafty pro české zemědělství

Podstata problému je v tom, že polský zemědělec má podstatně vyšší dotace než náš a vyrábí tedy levněji. Polská vláda, na rozdíl od naší, si byla vědoma toho, že potraviny a suroviny mají zásadní strategický význam.

0/0
24.5.2012 11:42

VerneP

Re: O významu zelené nafty pro české zemědělství

a polozil jste si otazku, proc lidi kupuji veci z polska? asi kvuli dotovane cene, ne? a ted mi reknete, jak chcete donutit polsko, aby nedotovalo sve zemedelce?

0/0
24.5.2012 11:45

Viktor N.

mýlíte se, paní Šimonová

Dotace jsou vysoce škodlivé a pokřivují celý trh v celé

Evropě a zejména u nás.To platí obecně a nejen o zemědělských dotacích.

Opominula jste férový alternativní návrh pana Macha ke zrušení dotací — fajn, zaveďme slevu všem, nejen zemědělcům, ale všem podnikatelským subjektům a také občanům: snižme daně z PHM všem a stejnou měrou. Rozproudí se ekonomika a stát ušetří na byrokratické agendě a kontrolních mechanismech.

A s tím souvisí i další návrh. Zrušit veškeré dotace. Ušetří se na nákladech na přerozdělování, agendě, byrokracii, agenturách, úřednících… a občan především ušetří na daních. Občanům tedy zbyde mnohem víc peněz a zemědělec hrdě bude pracovat na svém a za své a nebude závislý na ukradených penězích od občanů.

Na veškeré dovážené zboží, jenž bylo vyrobeno na základě dotací/subvencí, bude uvalena dovozní přirážka, jenž bude plně kompenzovat výši této nezákonné subvence.

+5/0
24.5.2012 10:41

VerneP

Re: mýlíte se, paní Šimonová

kdyby nasi zemedelci souperili jen mezi sebou, pak at jsou dotace klidne zruseny, ale konkurence dnesnich zemedelcu je ze zahranici. jak chce takova politicka nula, jako je pan Mach, donutit EU, aby zrusila dotace v cele unii? jestli chodite nakupovat, pak musite videt, odkud jsou bednicky, z nichz tahate ovoce a zeleninu.

0/0
24.5.2012 11:43

Viktor N.

Re: mýlíte se, paní Šimonová

A číst, pane Vernere, číst umíte? A porozumět psanému textu? Čtete prosím pozorněji, děkuji, Vy „politická nulo“! ;-D

0/0
24.5.2012 11:54

VerneP

Re: mýlíte se, paní Šimonová

no tak vy mate co poucovat o znalosti pismenek.

0/0
24.5.2012 12:03

Stará kára

To je tak

Můžeme diskutovat, zda a jak moc zemědělce dotovat. Jen musíme vědět, že ty dotace jdou z našich peněz. Že by se třeba mohla ponechat snížená sazba DPH na 12 %, kdyby se celková dotace do zemědělství (44 mld. + zelená nafta + jiné dotační programy) snížila na polovinu. 

  Nevím, zda by to bylo dobře. Jen konstatuji, že nějak tuto provázanost mezi dotacemi a úlevami komukoliv musíme stejně zaplatit my, "úspěšne" pomíjíte.

0/0
24.5.2012 10:36

modrénebe

Je zajímavé,

že soukromí zemědělci se k tomu nepřipojili a celý problém chtějí řešit jiným způsobem.

0/0
24.5.2012 10:27

vogele

Re: Je zajímavé,

nepřipojili se proto že většina malých zemědělců žádnou zelenou naftu nemá. Samozřejmě slevu na dani zrušit podnikání v zemědělství je jako každé jiné.

0/0
24.5.2012 10:38





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.