Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

evon

Zkušenost s cikány je už od počátku 13. století STÁLE STEJNÁ

... prostě nemakají, poflakují se, táhnou tam, kde se dá něco sebrat; cikán nikdy nepůjde s bělochem proti druhému cikánovi, i kdyby tisíckrát věděl, že není v právu; jejich princip je být "hrdinou", když jich je 10 na jednoho, ale být táááááákhle malililinkatej ;-D když by to bylo jeden na jednoho... ; v zásadě žádné vzdělání, odpor k práci, odpor k většinové populaci, kterou se snaží prostě "vošulit" jak to jde, velmi často špatné hygienické návyky... Je jasné, že jsou výjimky, nedá se bagatelizovat, ale já tady píšu o té větší části... o klasických výhradách vůči nim, které se ani se staletími nemění... ;-(

+1/0
24.5.2012 12:36

Kahlan Amnell

Já mám víc předsudků než zkušeností

Nebudu se alibisticky schovávat za to, že mi nějaký Rom ublížil, a proto je nemám ráda (zkušenosti samozřejmě mám, chodím kolem nich každý den). Někdo moudrý řekl: "Uč se ze zkušenosti jiných, protože nebudeš žít tak dlouho, abys je všechny sám udělal."  Předsudky patří k pudu sebezáchovy.:-)

+1/0
24.5.2012 11:51

obušku z pytle ven

ZLATÁ SLOVA!

Zlatá slova! Zkušenost a předsudek není totéž. Vždyť i v Kanadě je přijímali bez předsudků a až na základě vlastních, osobních a konkrétních zkušeností nyní naléhají, ať si je odvezeme zpátky ;-D;-D.

+3/0
24.5.2012 10:12

evon

Jani, Vy nezklamete. Opět úžasný článek, moc děkuji!!!

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

0/0
24.5.2012 9:37

Curenzym

Vážená

pisatelko blogů. Má zkušenost s Romy je zcela normální, bydlím na Žižkově a nikdy jsem nebyl jimi okraden. Můj pes nemá rád alkoholiky, dokonce štěká po lidech, kteří jsou nemocní , staří atd...Zajímalo by mně, co Vás vede šířit takovou kampaň proti Romům, zda-li je to nenávist, osobní životní nespokojenost. Napsala jste neuvěřitelné články k Břeclavi, ani trochu pokání. Lidé chtěli při demonstraci Romy lynčovat. Chtěli lynčovat lidi, co nic neudělali, to nemluvím o tom, že v té době chtěli lynčovat všechny bez výsledku vyšetřování , aniž by věděli ,co se vlastně stalo. Já i dokonce chápu matku chlapce. Co však nechápu jste Vy. Byla jste se někdy podívat, jak neziskovky, či jiné org. pomáhají dětem , nejen Romům, kteří jsou soc. vyloučeny ? Jsou to i ženy romské, vzdělané a dělají nějakou práci. Vy potom napíšete takový blábol, který postrádá slušnost , navíc  realitu a fakta.Mají se Romové bát psů ? A co hysterky a psychopatické osobnosti...

+1/0
24.5.2012 6:59

Alka1

Re: Vážená

To my tady ale všichni dobře víme, že cikán cikána neokrádá.. Tak se tu s tím nechlubte...;-D

+5/0
24.5.2012 7:51

evon

Re: Vážená

Co se týče toho lynče všech... dostal bys na frak, viď...?? ;-D

+1/0
24.5.2012 9:43

crook.crook

Re: Vážená

a opet...a kolikl etnamcu potrebuje zaclenit.

aaa kolik potrebuje cikan neziskovek

aaa opet cikani jsou strsne pospolu

aaa opet potrebuji nejvic penez pro male deti..

Proboha cigosi vzpamatujtese..tady sou lidi uz schopni strilet...takove blbe keci jen prisipavaji strelny prach do kulek. Boha jeho vzpamatujte se, doba hajeni proste skoncila..tady se nejedna o diskuzi. Pochopte ze mate podminku z vystrahou a dalsi stupen je upalovani a strileni. Dokazete to uz konecne pochopit nebo fakt vas musi jeste hodne pochcipat, nez vam to konecne dojde.

+1/0
24.5.2012 10:17

běžný ovčan

...

nejsem si jistý, jestli je horší to stupidní oficiální označení Rom nebo fakt, že se ti lidé takhle musí nazývat

0/0
23.5.2012 22:44

evon

Re: ...

Děláš chybu. Jsou to cikáni, to druhé je označení jen jedné jejich části... Slovo cikán je slovo spisovné a tisíc let používané a jsou to pořád ti samí lidé a jsou s nimi ty samé zkušenosti... to druhé slovo odmítám jako nesmyslné, neopodstatněné a zavádějící. [>-]

+1/0
24.5.2012 9:51

Alka1

To jste si dovolila dost...

Tak Vy chcete, aby pro změnu názoru majority na "romy" udělali něco oni sami...? Změnili své tradiční chování...?

Od čeho mají všechny ty "začleňovací", vzdělávací agantury s dotacemi...? Ty přece mají zajistit jejich správné PR...8-o

+3/0
23.5.2012 22:25

ursula

Tak

to je...R^;-O

+1/0
23.5.2012 22:23

assco

Vážená autorko.

Po zveřejnění výsledků výsledků šetření z Břeclavi a s vědomím si všech vašich blogů i toho posledního na téma očerňování slušných lidí... Očekávám, že se nyní Romům veřejně omluvíte. Bez toho nemáte ve společnosti slušných lidí co dělat....

+2/0
23.5.2012 22:17

zmije rohatá a ušatá

Re: Vážená autorko.

Za co konkrétně? JŠ

+1/0
23.5.2012 23:37

evon

Re: Vážená autorko.

Ty tak můžeš posuzovat, kdo má a kdo nemá co dělat ve společnosti slušných lidí ;-D

0/0
24.5.2012 9:41

crook.crook

Re: Vážená autorko.

Najdete mi jediny clanek kde se omluvili romove za lzi, ne tak treba za macetovi utok..a co patrik..mate nekde omluvy??? Nebo jste dnes videl minimalne deset romu makat????? Ze by dnes doslo aspon puil malich ciganu do skoly???? Asi tezko ze..vy se jim omluvte jak chcete a hlavne si do sousectvi nejake nastehujte. JINAK DRZ DRZ PYSK

0/0
24.5.2012 10:21

Alka1

Re: Vážená autorko.

cikáni se omlouvat nemusí.. oni prý pro omluvu ani nemají výraz v "romštině".. Stejně jako pro poděkování či poprošení.. Takže máme smůlu, MY prý musíme akceptovat jejich kulturu.. NEMĚLO BY TO BÝT NAOPAK, KDYŽ ONI PŘIŠLI K NÁM, NE MY K NIM...?;-O

0/0
24.5.2012 12:30

Vlastimil.Kornas

No,správně by to bylo "mají zkušenost a předsudek"

Je to u většiny lidí směska těchto dvou.

0/0
23.5.2012 21:32

Petr-liska

omyl

Vašimi články,kde jste ani trochu nepochybovala o cikánském útočníkovi v Břeclavi,jste se poněkud zdiskreditovala. Nic se neděje.Patříte k většině národa,která má ve všem jasno dříve,než policie.Hezký den

+2/0
23.5.2012 19:27

NTPT_POTRETI_ZAKAZANY

Re: omyl

Aha. Takže paní se  zdiskreditovala jen a protože v dané době NEBYLA  vševědoucí ? To je mi logika  jak   hustilka  v povinné výbavě tanku, kdyby náhodou píchnul pásy.

0/0
23.5.2012 21:31

evon

Re: omyl

Klid... Petr Líska by jen potřeboval zlískat ;-D

0/0
24.5.2012 12:30

blecha v psím kožichu

Re: omyl

Přečtěte si moje články, nezdiskreditovala jsem se. psala jsem o nedůvěryhodnosti jak romských, tak neromských zdrojů. Jinak jsem vyšla ze zveřejněného popisu kauzy, jak ji popisovalo více zdrojů, tím se nelze zdiskreditovat. A všimněte si, že na obhajobu Romů, kteří zneužívají sociální dávky, jsem uvedla, že jim je berou bohatí developeři, ... atp. Čtěte moje články pozorně, chcete-li k nim takto diskutovat, děkuji. JŠ

+4/0
23.5.2012 21:59

Petr-liska

Re: omyl

Z vašich článků: "Nemáme si prý myslet, že bude klid a že si nechají líbit pochod

Břeclaví na podporu patnáctiletého Petra, zraněného třemi romskými

agresory."  Mimochodem,kde jste přila na 3 romy? pokud vím,ten kluk mluvil minimálně o jednom. A obecně,celý článek "Romové opět hrozí násilím",stavíte na samozřejmostí,že tento čin spáchali Romové a jakoukoli pochybnost odmítáte. Za normálních okolností bych vaše články bral jako "dojmy a pocity" jedné blogerky,ale slovo "publicistka"  pod vaši fotografii vyžaduje jisté aspekty -tedy nezaujatost a rezervovaný přístup k informacím. Romové mají špatnou pověst především díky vyšší kriminalitě,to je obecný fakt a nikdo ho nezpochybňuje(jinou otázkou je příčina),ovšem neznamená to,že v každém článku si automaticky dosadím oběť a viníka(ještě k tomu,je-li jediný důkaz prohlášení oběti)

+1/0
23.5.2012 22:23

Profesor Kikina Parker

hm

http://www.novinky.cz/krimi/268447-chlapec-z-breclavi-si-utok-romu-vymyslel-zranil-se-sam.html?ref=boxF

0/0
23.5.2012 18:01

kdo chatuje nepracuje

Re: hm

Preslere, nevím, jestli to pochopí můj pes a přestane na ně štěkat. Jinak dík za info, už to vím, mám to přímo z jednání. JŠ

+3/0
23.5.2012 18:21

Profesor Kikina Parker

Re: hm

Nejsem Presler, glume.

+1/0
23.5.2012 18:33

blecha v psím kožichu

Re: hm

tak nepoužívejte Preslerovy výrazy, jako glum a jiné ;-D

0/0
23.5.2012 22:00

Profesor Kikina Parker

Re: hm

Glum je můj.

0/0
24.5.2012 7:34

Zdena-Danuše

neřešitelná situace

Paní Šimonová, dle mého názoru je tato situace za daného stavu neřešitelná. Pokud bude stát držet ochranou ruku nad touto menšinou, tak se nic nezmění. Byli by sami proti sobě, aby šli bouchat kačky za 15 tis. hrubého, když na dávkách, za ležení na gauči, dostanou mnohem více. Proč by se snažili učit ve škole, když stačí od 15 let, každý rok porodit dítě a máte vystaráno. Pokud se naštvaní lidé ozvou, tak stát použije nepřiměřené represe, takže se bojí zasáhnout i samotní policisté. A k těm předsudkům. Často jsou to charakteristické znaky nějaké skupiny. Řekne-li se např. vulgární, sto-kilová ženština, s cigaretou v puse a 6 rozeřvanými dětmi, tak se vám nevybaví Japonka.

+8/0
23.5.2012 17:38

kdo chatuje nepracuje

Re: neřešitelná situace

je to tak, JŠ

0/0
23.5.2012 18:19

OliveraKatarina

Jste chytrá dáma !

Proto Vás rád Vás čtu.:-)VR^

+2/0
23.5.2012 17:30

kdo chatuje nepracuje

Re: Jste chytrá dáma !

dík, JŠ

0/0
23.5.2012 18:20

lahab

Ale fuj!

Takhle si plácat pravdu přes pysky. To z Vás multikulti-ethno-byznismani nebudou mít radost. Ono to snad podle Vašeho článku vypadá, že snad mají češi s cikány špatné zkušenosti. To ale není pravda. Většina má negativní zkušenost pouze zprostředkovaně a nebo jako nepravdivé obvinění cikánů. Já jsem toho zářný příklad. Okraden jsem byl za svůj život 2x (peněženka a kolo), přepaden 3x. Nebudete tomu věřit, ale ani jednou to neudělali asiati, arabové, černoši, slováci, češi ale dokonce ani marťani. Ale vždy a jen... (moudrý čtenář doplní sám). Můžeme si za to sami, protože je diskriminujeme příliš nízkými dávkami a navíc jim podsouváme méněcennost vypisováním dotací pouze pro cikány. Že to není pravda? A co třeba totační titul pro rómské studenty středních škol a učilišť. Proč se o ně nemohou přihlásit třeba vietnamci, kteří v ČR mají podstatně kratší působení? Kdyby nějaký ministr vypsal dotaci pro etnické čechy, tak ho budou vláčet médii, v EU o něm vyjde filipika a nakonec ho oběsí.

+2/0
23.5.2012 15:52

ArmandDuval

Dobře, souhlasím, ale

sbírat karmu na Romském tématu je podstatně jednodušší než-li navrhovat skutečná a nerasistická řešení této otázky. Možná mi unikl některý z Vašich článku, kde navrhujete konstruktivní a komplexní řešení, pokud mi ho někdo připomene, pak budu rád. Protože těch článku s Romem v nadpise máte už opravdu mnoho a konkretní návrh by určitě nebyl od věci.

S úctou k Vašim dobře formulovaným myšlenkám,

Sergej

+1/0
23.5.2012 15:46

Sir_Samuel_Elanius

Re: Dobře, souhlasím, ale

8-o řešení čeho? kdo s nima má problém? kdo se má změnit a řešit to, když né oni? řešením je nulová tolerance od nás.

+3/0
23.5.2012 15:48

boooom

Re: Dobře, souhlasím, ale

Ta řešení jsou jednoduchá, jenže druhá strana s nimi nikdy nebude souhlasit.

+1/0
23.5.2012 15:48

mamina2

Re: Dobře, souhlasím, ale

Jaké konkrétně? Jaké řešení nabídnete třeba cikánovi z Větřní, který pracoval v papírně, která má dneska jen asi pětinu původncích pracovníků. Kvalifikaci má minimální, v papírně to stačilo, ale jinde nic moc. Takhle málo kvalifikovaných lidí v okolí spousta a místa pro ně skoro žádná. A pokud se někde nějaké objeví, celkem pochopitelně na něj vezmou bílho málo kvalifikovaného dělníka, protože i těch se tam přihlásí desítky.

0/0
24.5.2012 13:30

ja-sim

Re: Dobře, souhlasím, ale

Sergeji, dík. Já osobně, když mám problém v komunikaci se společností, s níž se chci sžít, řeším tento problém já, nečekám, že ho bude řešit společnost, a už vůbec nečekám s rukama založenýma, cigaretou mezi rty a zlomyslným úšklebkem "tak se ukaž, blamáž". Jestli ale nemám potřebu problém řešit, neřeším, najdu si jiný :-) JŠ

+3/0
23.5.2012 15:52

Martin5.35

Re: Dobře, souhlasím, ale

S úctou k Vám, Vy nějaké řešení máte? To moje by bylo jednoduchý - když jme všichni stejní, tak ke všem stejný přístup. Když jich pár umře hlady, šípem, kulkou, snad ostatní pochopí že se mají chovat jinak.

+4/0
23.5.2012 15:56

ArmandDuval

Re: Dobře, souhlasím, ale

Ano, mám určitou vizi, dosti podobnou té Vaši ostatně. Tady jsem o ni napsal: http://pavljuk.blog.idnes.cz/c/265742/Rom-Cikan-cerny-kdokoliv.html

Nicméně, autorka má pravdu, že je velmi smutné pozorovat dnešní přístup oné problematické komunity k akutním otázkám jejího soužiti s většinovou společnosti.

+1/0
23.5.2012 16:05

kelner

Re: Dobře, souhlasím, ale

Můžete mně laskavě sdělit proč je nutné navrhovat skutečná a nerasistická řešení pro Romy a proč není nutné navrhovat tato řešení pro Vietnamce, Slováky, Rusy atd?

+1/0
23.5.2012 16:30

crook.crook

Re: Dobře, souhlasím, ale

Ja resenimk...kdo je bez ceske ho obcanstvi okamzity odjezd...kdokoliv kdo spachal trestny ci v poslednich 10 letech a nabyl ceskeho obcanstvi pod techto deset let odjezd okamzity.

Okamzite zavedeni stropu na ruzne davky...3 deti a dost po te zadne davky....Pokud ma dite vic jak 50 hodin neumluvenych, dite odebrat minimalne na mesic, okamzite sebrat teto rodine davky a vozit jim pouze jidlo a par hadriku z charity.

Okamzite zavedeni stropu pro drobne trestne delikty..takzvany system trikrat a dost.

Ve vezenich okamzity zakaz televize, internetu a podobnych vymozenosti. Okamzite zavedeni povinne prace ve vezenich, pokud nedonuti samotka, k jidlu maximalne pocet kalorii na jidlo..syr chleba a jabko bude muset stacit...

Okamzite povoleni prava ochranit svuj majetek a odstranit nesmysli typuá primerena obrana ( obrana nelze byt primerena nebo neprimerena..obrana je proste obrana a pokud by to nebyla obrana byl by trestan samozrejme ten druhy )..Tak to je tak hruby zaklad

0/0
24.5.2012 10:29

Pytlík

Já v podoných případech říkám...

Já v podobných případech říkám: Praotec Čech, když viděl někoho s tatarskými rysy, tasil. Nebyl rasista, ale díky tomu tady jsme. Kdyby netasil, nebyli bychom.

+4/0
23.5.2012 15:45



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.